{{ctrl.notification}}
بلیط سیستمی هواپیما

یکی از اصطلاحات مهم در حوزه بلیط هواپیما ، بلیط سیستمی هواپیما میباشد ; که این عبارت معمولا در مقابل بلیط چارتر می آید.

اگر تصمیم به خرید بلیط هواپیما سیستمی در سایت "ازماسفر"دارید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

 

بلیط هواپیما سیستمی

 

بلیط سیستمی هواپیما

 
بلیط سیستمی هواپیما ، بلیط هایی که توسط آژانس های هوایی و سایت" ازماسفر"به فروش می رسند، و از قیمت ثابت و مشخصی برخوردارند. قیمت بلیط سیستمی هواپیما هر ساله توسط سازمان هواپیمایی کشوری براساس مسافت و دیگر فاکتورها تعیین  می گردد و تحت شرایط مختلف قیمت آن تغییر نمی‌کند. در واقع ایرلاین‌ها در ابتدای سال کاری خود قیمت بلیط‌ سیستمی هواپیما را تعیین می‌کنند و تغییری در آن به وجود نمی‌آورند که این جزو مهمترین ویژگی بلیط سیستمی هواپیما است . به طور پیش فرض بلیط های سیستمی در نتایج جستجو بلیط نمایش داده می شود، اما باید به برچسب کنار بلیط ها توجه کنید. بلیط های چارتر و لحظه آخری با برچسب چارتر و لحظه آخری مشخص می شوند.
در این نوع از بلیط‌ها، شرکت‌های هواپیمایی پروازهای مشخصی را به صورت طولانی مدت برنامه‌ریزی می کنند.در ضمن نیازی به ایجاد حساب کاربری نمیباشد و تنها با وارد کردن اطلاعات خود در قسمت اطلاعات مسافران بلیط مورد نظر را رزرو می کنید. این بلیط ها انواع مختلفی دارد که عبارتند از: 
  • بلیط های یک طرفه
  • بلیط های دارای توقف برنامه ریزی شده
  •  بلیط های دارای توقف اجباری
  •  بلیط های رفت و برگشت با مقاصد متغیر 
  •  بلیط های دارای چند توقف.

 

خرید اینترنتی بلیط سیستمی

 

در ازماسفر امکان خرید بلیط  سیستمی  به صورت آنلاین، در کوتاهترین زمان فراهم شده است. کاربران به راحتی می توانند با مراجعه به "ازماسفر"، گزینه بلیط هواپیما را انتخاب کرده و انواع بلیط هواپیما  را با قیمت و مشخصات کامل مشاهده کنند. در سایت ما با بررسی کامل بلیط های مختلف، امکان رزرو قطعی بلیط در عرض چند ثانیه وجود دارد. از مزیت های خرید بلیط سیستمی در سایت ازماسفر، استفاده از فرآیند محدود کردن دایره سرچ  است که می توان به انتخاب شما سرعت بخشیده و محدوده خاصی از نظر قیمت، زمان حرکت، نوع ایرلاین و نوع کلاس پروازی برای انتخاب بلیط تعیین کنید. بدین ترتیب بهترین گزینه را سریع تر و آسان تر میتوانید بدست بیاورید.

 

بلیط هواپیما سیستمی 

 

بهترین زمان خرید بلیط ارزان سیستمی هواپیما

 

در ازماسفر امکان  جستجوی بلیط هواپیما موردنظر بر اساس تاریخ و مبدا و مقصد می باشدو هر زمان بخواهید میتوانید اقدام کنید ولی بازه دوشنبه تا چهارشنبه بهتر می‌توانید به بلیط سیستمی هواپیما دسترسی داشته باشید. بدین صورت که نحوه نمایش بلیط‌ها از ارزانترین قیمت به صورت صعودی است و می‌توانید با استفاده از ابزارهای کنار صفحه مانند تقویم قیمتی ارزانترین بلیط سیستمی را خریداری کنید.
 

خرید بلیط سیستمی لحظه آخری

 

شما در روزهای وسط هفته فصل های کم سفر میتوانید بلیط سیستمی که شامل تخفیف لحظه آخری و قیمت  پایین تر از حد معمول میشود را یکی دو روز مانده به سفر با قیمتی مناسب تهیه فرمایید. ازماسفر بلیط سیستمی لحظه آخری را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می دهد.
 

بار مجاز در پرواز سیستمی

 

میزان بار مجاز به مقررات شرکت هواپیمایی و کلاس بلیط هواپیما بستگی دارد و سیستمی بودن یا چارتری بودن بلیط، تفاوتی در مقدار مجاز بار مسافران ایجاد نمی‌کند. ضمن اینکه طبق مقررات خطوط هوایی در سراسر جهان، بیشترین مقدار وزن مجاز بار ۳۰ کیلوگرم است و امروزه ایرلاین‌های معتبر بین‌المللی این مقدار را به ۵۰ پوند یا ۲۳ کیلوگرم کاهش داده‌اند که این تصمیم در سلامت پروازها و مسافران بسیار موثر بوده است.
 

تفاوت بلیط سیستمی و چارتر

 

اولین تفاوت  بلیط چارتر با سیستمی  این است که  تحت موقعیت‌های مختلف می‌تواند افزایش یا کاهش داشته باشد و دومین تفاوت بارز بلیط هواپیما سیستمی، بلیط کودکان است که آن را با تخفیف دریافت خواهید کرد. کاهش قیمت بلیط کودکان به سن آن‌ها بستگی دارد.
 

مزایای خرید بلیط سیستمی

 

اگرچه بلیط های هواپیما سیستمی، از قیمت بیشتری نسبت به بلیط های چارتری برخوردارند، پس از مزایایی بهره می برند که خرید آن ها را منطقی می نماید. مهم ترین ویژگی مثبت بلیط های هواپیما سیستمی در سایت ازماسفر، ثابت بودن نرخ فروششان است، و همین مساله باعث می شود تا افراد بتوانند، این بلیط ها را برای بازه های زمانی طولانی تر، و ماه ها قبل از سفر خود، خریداری نمایند و با خاطری آسوده، برای سفر خود آماده شوند. این ویژگی برای کسانی که قصد سفر به کشورهای خارجی با اخذ ویزا را دارند، بسیار مهم است، چراکه سفارت ها، بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر را، از هفته ها قبل از تاریخ سفر، مورد بررسی قرار می دهند. این در حالی است که پروازهای چارتر و لحظه آخری همه‌ی مقصدها را در بر نمی‌گیرند.از دیگر مزایای بلیط های هواپیما سیستمی، قابل تعویض بودن و حتی قابل استرداد بودن آن ها است. چه بسا افرادی که با خرید بلیط های چارتری، و عوض شدن برنامه ی سفرشان، دچار ضررهای مالی بسیار شده اند. اما بلیط هواپیما سیستمی، این امکان را برای افراد فراهم می کند، تا با تغییر برنامه ی سفر، به راحتی روز و ساعت پرواز خود را عوض کنند و با هیچ ضرر و زیانی مواجه نگردند. همچنین افراد می توانند، در صورت کنسل شدن سفر، بلیط هواپیمای خود را پس داده و با پرداخت درصد کمی از مبلغ به عنوان جریمه، مابقی پول خود را، دریافت نمایند.
در مورد خرید بلیط هواپیما برای کودکان نیز، بلیط های سیستمی مناسب تر هستند، چراکه بلیط های چارتری هیچ تخفیفی را برای کودکان قائل نمی شوند، و بلیط های هواپیما سیستمی، برای کودکان 2 تا 12 سال، نیم بها می باشند.
 
 از دیگر مزایای خرید بلیط سیستمی در وبسایت ازماسفر:
  •  تغییر نکردن قیمت بلیط سیستمی
  •  ارائه تخفیف بر روی بلیط کودکان
  •  برنامه منظم داشتن برای پرواز
  •  امکان رزرو بلیط سیستمی از قبل از سفر
  •  تنوع زیاد در مسیرهای پروازی
 

قیمت بلیط هواپیما سیستمی

 

بلیط هواپیما سیستمی

 

قیمت بلیط هواپیما سیستمی به عوامل زیر مرتبط میباشد:
کلاس پروازی: به طور کلی در هواپیما سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست ارائه شده است. کلاس پروازی اکونومی به دلیل خدمات و امکانات کمتری که ارائه می دهد، نسبت به بیزینس و فرست ارزانتر است و برای خرید بلیط ارزان هواپیما، این کلاس پروازی انتخاب مناسبی می باشد.
بازه زمانی سفر: در برخی از بازه های زمانی که تقاضا برای سفر زیاد می شود، نرخ بلیط هواپیما سیستمی نیز افزایش پیدا می کند. اما این افزایش قیمت، نسبت به بلیط چارتر از نوسان کم تری برخوردار است.
ایرلاین برگذار کننده: ایرلاین برگزار کننده، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بلیط هواپیما است. ایرلاین های زیادی وجود دارند که در برخی از مسیر ها، بیشتر و در بعضی مسیرها نیز کم تر تردد دارند. بنابراین ایرلاین هایی که فعالیت آن ها در مسیر پروازی مورد نظر بیشتر باشد، بلیط های خود را با قیمت بالا تری نسبت به ایرلاین هایی که در ماه یک یا دو بار در آن مسیر فعالیت می کنند، ارائه می دهند.
 

معایب بلیط سیستمی

یکی از مهمترین معایب بلیط های سیستمی بالا بودن قیمت آن نسبت به بلیط چارتر است. از آنجایی که این نوع بلیط قیمت ثابتی دارد، به سختی می توان بلیط ارزان تهیه کرد. یکی دیگر از معایب این دسته از بلیط ها این است که مدت ها قبل از سفر رزرو شده بنابراین در فصول شلوغ سال از قبل رزرو شده و امکان خرید بلیط بسیار کمتر می باشد. معمولا مسافران در ایام نوروز با کمبود بلیط مواجه هستند. با مراجعه به سایت های معتبر گردشگری می توانید رزرو آسان تر را تجربه کنید."ازما سفر"  با ارائه انواع بلیط های سیستمی و چارتر در همه مواقع می تواند سفری دلنشین و ارزان را برای شما فراهم کند.
 
 
 
date_range یکشنبه 27 فروردین 1402 remove_red_eye 136 بازدید favorite_border 0 chat 1
ثبت نظر
chat 1
مریم :

سلام ایا در سایت سیستم خبرم کن دارید که سفارش بلیط سیستمی بدهیم؟

مدیر سایت :

سلام دوست عزیز . خیر

میزان بار در پرواز سیستمی چقدر است؟

کلاس پروازی، کلاس‌نرخی و ایرلاین عواملی هستند که میزان بار مجاز را در یک پرواز تعیین می‌کنند و ربطی به سیستمی یا غیرسیستمی‌بودن ندارد.

نحوه کنسل کردن بلیط سیستمی در سایت ازماسفر؟

با خرید بلیط خود از سایت ازماسفر میتوانید، با پُرکردن فرم استرداد وجه، بلیط سفر خود را کنسل کنید و در کمتر از چند ساعت، وجه بلیط پس از کسر جریمه کنسلی، به حسابتان برمی‌گردد.

آیا خدمات بلیط سیستمی متفاوت از بلیط چارتر است؟

کیفیت خدمات و امکانات در پرواز را شرایط ایرلاین و کلاس پروازی تعیین می‌کنند پس تفاوتی ندارند.

آیا نرخ بلیط سیستمی هواپیما نسبت به دیگر بلیطها متفاوت است؟

نرخ بلیط سیستمی هواپیما معمولا ثابت است ولی در پروازهای دیگر این نـرخ تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند ایام پیک سفر، روز و ساعت پرواز، و عوامل دیگرمیباشد