{{ctrl.notification}}
بلیط چارتر

بلیط چارتر یک نوع بلیط هواپیما است، که تنها در نحوه ی قیمت گذاری با بلیط هواپیما معمولی تفاوت دارد. بنابراین شما می توانید در فواصل و شرایط زمانی خاصی بلیط چارتر را با قیمت های باورنکردنی تهیه کنید و از سفر خود لدت ببرید.

 

خرید بلیط چارتر در سامانه "از ما سفر"

 

از ما سفر با فراهم آوردن تمامی مجوزهای فروش الکترونیک بلیط و ارایه سامانه ی فروش معتبر خرید آنلاین بلیط، این اطمینان را به شما مسافران گرامی می دهد، که بلیط چارتر ارائه شده در آن از طریق چارتر کننده های معتبر در دسترس است. بنابراین شما می توانید با خیال آسوده خرید بلیط چارتر داخلی و خارجی را در سایت "از ما سفر" انجام دهید. برای این منظور شما می توانید بعد از جستجو مبدا و مقصد لیست پروازهای موجود در این مسیر را مشاهده نمایید. همچنین در جدول نرخی موجود کم ترین نرخ و بیشتر نرخ بلیط را در روزهای مختلف باهم مقایسه کنید. و در نهایت اقدام به خرید بلیط چارتر نمایید.

 

مزایای خرید بلیط چارتر در سایت "از ما سفر"

 

بلیط چارتر

 

  • تقویم نرخ پروازی و امکان مشاهده قیمت بلیط در رزوهای مختلف: شما می توانید با انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ پرواز نرخ بلیط را در بازه زمانی 15 روزه ملاحظه کنید و کمترین نرخ و بیشترین نرخ بلیط در این بازه را پیدا کنید به این ترتیب می توانید بهترین نرخ بلیط چارتر را نزدیک به زمان مورد نظر خود بیابید.

 

  • رزرو آسان بلیط بدون نیاز به ثبت نام در سایت: در سامانه "از ما سفر" شما می توانید به سرعت و تنها با وارد کردن اطلاعات شخصی خود اقدام به خرید بلیط چارتر نمایید. این پروسه کمتر از یک دقیقه در از ما سفر طول می کشد.

 

  • پشتیبانی 24 ساعته: کارشناسان پشتیبانی "از ما سفر" آماده اند  از اولین لحظه ورود کاربر به سایت تا زمان رسیدن مسافر به مقصد پاسخگوی سوالات آنها بوده و در صورت بروز مشکل در رفع آن کوشا باشند.

 

  • امکان استرداد آنلاین: نرخ جریمه و کنسلی بلیط چارتر مطابق با نظر چارتر کننده انجام می شود و "از ما سفر" نقشی در آن ندارد. شرایط استرداد بلیط چارتر پیش از خرید در اختیار مسافران قرار گرفته است. "از ما سفر" این امکان را فراهم نموده است تا مسافران بتوانند به صورت آنلاین درخواست استرداد بلیط چارتر خود را ثبت نمایند.

 

  • تضمین بازگشت وجه کنسلی: با وجود اینکه معمولا استرداد وجه بلیط چارتر سخت است اما در سایت "از ما سفر" مسافران می توانند وجه برگشت خورده از استرداد بلیط چارتر را ظرف مدت 48-72 ساعت دریافت نمایند.

 

بلیط چارتر چیست؟

 

بلیط چارتر

 

اگر تجربه سفر با هواپیما را داشته باشید حتما اصطلاح بلیط چارتر را شنیده اید. اولین سوالی که مطرح می شود این است که بلیط چارتر چه تفاوتی با بلیط معمولی دارد؟ چارتر در لغت به معنی دربست اجاره کردن است و در اصطلاح صنعت گردشگری به حالتی گفته می شود که شرکت های چارتر کننده اقدام به پیش خرید بلیط های معمولی در مسیرهای پر تردد می کنند.

 

قیمت بلیط هواپیما 

 

بلیط هواپیما چارتر در فصل های مختلف سال و در مسیرهای مختلف نوسان قیمتی زیادی دارد. به این ترتیب در صورتی که بخواهید در فصل پر تردد سفر و در تعطیلات و مناسبت ها به سفر بروید قیمت بلیط هواپیما چارتری بالا خواهد بود. این در حالی است که در فصل های کم تردد و در ماه هایی از سال که تقاضای برای سفر کم می شود، قیمت بلیط هواپیما چارتری کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال تقاضا برای سفر به کیش در پاییز و زمستان بیشتر، و در تابستان به شدت کاهش می یابد. به این ترتیب قیمت بلیط هواپیما چارتری کیش در فصل های مختلف سال شاهد نوسان خواهد بود.

 

خرید بلیط  ارزان چارتر

 

بلیط چارتر

 

 با توجه به توضیحاتی که بالاتر اشاره شد می خواهیم ترفندهایی را در مورد خرید بلیط چارتر ارزان به شما ارئه نماییم. همانطور که پیش تر گفتم بلیط چارتر لزوما همیشه ارزان نیست. برعکس گاهی اوقات گرانتر هم هست. برای اینکه بدانید چطور می توانید از رزرو بلیط پرواز چارتر سودکنید به فصل پیک سفر توجه کنید. با این مقاله "ازما سفر" همراه باشید تا در ادامه نکاتی را برای خرید ارزان بلیط چارتر به شما آموزش دهیم.

با توجه به اینکه تهران پایتخت کشور است و عمده فعالیت ها با مقاصد تجارتی در تهران رونق بیشتری نسبت به سایر شهرستان ها دارد، تقاضای سفر به تهران از تمام نقاط ایران بیشتر است. به این ترتیب افراد بسیاری هستند که مایل هستند برای امور تجاری خود به تهران سفر کنند. در نتیجه قیمت بلیط هواپیما چارتر تهران در روزهای اول هفته و همچنین ساعات ابتدای روز بیشتر است. بنابراین برای خرید بلیط  ارزان به مقصد تهران توصیه می شود روزهای آخر هفته و پرواز های شب را انتخاب کنید.

قائده تغییر و نوسان قیمت بلیط چارتر بجز در فصل های مختلف سال، بر اساس مناسبتهای ملی و مذهبی نیز مصداق پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال در ایام عزاداری ها، پروازهای منتهی به مشهد همواره شاهد افزایش قیمت نسبی هستند.

 

مزایای خرید اینترنتی بلیط چارتر

 

مهم ترین مزیت بلیط چارتر قیمت های باورنکردنی آن است. بله درست است نوسان قیمتی این نوع بلیط به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در فواصل زمانی خاص آن را به ارزانترین قیمت ممکن بخرید. به این ترتیب یکی از ابزارهای مهم که می تواند به شما در اطلاع یافتن از قیمت بلیط چارتر کمک کند، اینترنت است. بنابراین می توانید با بررسی جدول نرخی بلیط هواپیما در فواصل زمانی مختلف روند افزایش و کاهش قیمت بلیط چارتر را مشاهده کنید، و نسبت به خرید هوشمندانه و اقتصادی  بلیط چارتر اقدام نمایید.

 

بلیط چارتر لحظه آخری

 

بلیط چارتر

 

همانطور که اشاره شد به دلیل عواملی نظیر زمان پرواز و تقاضای مسافران نوسان قیمت بلیط هواپیما چارتر زیاد است. به این ترتیب در صورتی که روزهای کمی تا زمان انجام پرواز باقی مانده باشد، و میزان تقاضای مسافران برای یک پرواز کم باشد، شرکت چارتر کننده مجبور خواهد شد برای جلوگیری از ضررو زیان خود قیمت بلیط چارتر را کاهش دهد و با بیشترین میزان تخفیف به مسافران ارائه کند. بنابراین در این شرایط بلیط چارتر لحظه آخری می تواند ارزان تر باشد.

 

انواع پرواز چارتری


پرواز  چارتری به پروازی گفته می شود که تمام صندلی ها یا تنها بخشی از صندلی های آن توسط یک شرکت چارتر کننده پیش خرید می شوند. در این نوع پروازها فقط مسئولیت فروش بلیط به شرکت چارتر کننده محول می شود و اما مسئولیت سایر موارد مثل حمل نقل، ترابری، باربری، تعمیر و نگهداری، تاخیر یا لغو پرواز همگی به عهده ایرلاین مربوطه خواهد بود و شرکت چارتر کننده وظیفه ای در این موارد ندارد.

و به دو نوع تقسیم می شود:

    چارتر کامل (Full charter) : اجاره و پیش خرید کامل ظرفیت صندلی های یک هواپیما

    چارتر صندلی (Seat charter): اجاره و پیش خرید بخشی از صندلی های یک هواپیما این نوع چارتر به سه صورت انجام می شود.  

 

  •     سیت چارتر شناور : شرکت چارتر کننده تعدادی از صندلی های یک پرواز را بدون مشخص کردن موقعیت صندلی ها پیش خرید می کند.
  •     سیت چارتر مشخص: تعداد مشخصی از صندلی های یک پرواز با مشخص کردن موقعیت صندلی در هواپیما پیش خرید می کند.
  •     سیت چارتر رفت و برگشت: شرکت چارتر کننده تعداد مشخصی از صندلی های یک هواپیما را به صورت رفت و برگشت پیش خرید می کند.

 

قوانین کنسلی بلیط چارتر

 

شرکت های چارتر کننده به دلیل سیاست های مالی خود در ارتباط با کنسلی بلیط چارتر نسبت به سایر بلیط ها قوانین سخت گیرانه تری را دارند. به این ترتیب درصد جریمه کنسلی و استرداد بلیط چارتر بیشتر از بلیط معمولی است. حتی در برخی مواقع ممکن است با کنسل کردن بلیط چارتر تمام مبلغ آن از بین برود یا به اصطلاح سوخت شود. شما می توانید پیش از خرید بلیط چارتر خود قوانین کنسلی آن را در سایت "از ما سفر" مشاهده کنید و با آگاهی کامل از قوانین کنسلی نسبت به خرید بلیط چارتر خود اقدام نمایید.

 

قیمت بلیط چارتر کودک و نوزاد

 

بلیط چارتر

 

قیمت گذاری بلیط هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مصوب صورت می پذیرد و برای همه ی خطوط و مسیرهای پرواز مقداری مشخص است. اما شرکت های چارتر کننده این اختیار را دارند تا بنا بر شرایط عرضه و تقاضا قیمت بلیط چارتر را تغییر دهند و با قیمت های متفاوتی بلیط چارتر را بفروش برسانند. قیمت نمایش داده شده بلیط در سایت "از ما سفر" قیمت بلیط یک فرد بزرگسال (بالای 12 سال) است. اما طبق قوانین قیمت بلیط نوزاد (صفر تا دو سال) تنها 10 درصد از قیمت بلیط بزرگسال است که به عنوان حق بیمه نوزاد محاسبه و از مسافران دریافت میشود. همچنین بهتر است بدانید در قیمت گذاری بلیط چارتر قیمت بلیط کودکان (2 تا 12 سال) مساوی قیمت بلیط بزرگسالان محاسبه می شود.

 

بلیط چارتر پرواز خارجی

 

سفر خارجی برای عاشقان سفر همیشه جذاب و پر طرفدار است. اصولا هر شخصی در طول زندگی ش دوست دارد حداقل به یک سفر خارجی برود تا بتواند دنیای خارج از مرزهای ایران را ببیند و بشناسد. اما در کنار این هیجان و علاقه به پرواز خارجی همیشه مقوله هزینه ها مانعی برای علاقه مندان است. در سالهای اخیر و افزایش نرخ دلار، پرواز خارجی برای گروهی از مردم را سخت و غیر ممکن کرده است. در این بین برخی شرکت های چارتر کننده در مسیر های پرتردد پرواز خارجی ایران به کشورهای همسایه نظیر ترکیه و دبی ... اقدام به پیش خرید تمام یا بخشی از صندلی های هواپیما می کنند، و به اصطلاح آن را چارتر می کنند. به این ترتیب اگر فوت و فن های خرید بلیط چارتر ارزان قیمت را در خصوص سفرهای خارجی رعایت کنید می توانید موفق شوید بلیط چارتر پرواز خارجی را با بهترین قیمت تهیه نمایید و تجربه سفر خارجی را در برنامه های سفر های بگنجانید.

 

مسیرهای پرطرفدار برای خرید بلیط ارزان 

 

در پروازهای چارتری مسیرهایی وجود دارند که که خرید بلیط چارتر ارزان آن تقاضای بیشتری در بین مسافران دارد، و گروه زیادی هستند که خواهان آن هستند. برخی از آنها عبارتند از:

 

 

بلیط هواپیما تهران مشهد

 

بلیط هواپیما مشهد تهران

 

بلیط هواپیما تهران کیش

 

بلیط هواپیما کیش تهران

 

بلیط هواپیما مشهد کیش

 

بلیط هواپیما کیش مشهد

 

date_range دوشنبه 21 فروردین 1402 remove_red_eye 483 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0